ورود به سایت

 

یوگا روشی برای آرامش کودکان همراه با آموزش حرکات

در تاریخ : 95.07.25
فیس بوک
تویتر
گوگل پلاس
فیس نما

 

یوگا روشی برای آرامش کودکان همراه با آموزش حرکات

 

سرزمین آریایی : با توجه به پیچیدگیهای زندگی ، بهترین روش برای تجدید قوا و جذب انرژی های مثبت ، حرکات ورزشی گوناگون هستند که در این میان یوگا ، بیشترین نقش و بهترین نتیجه در رسیدن به آرامش روحی و جسمی و کسب انرژی را دارا است. این ورزش ، امروزه به روشی متداول و کاملا مفید ، برای کودکان در سنین مختلف ، رواج پیدا کرده و علاوه برای مزایای مثبت و آرامش روحی ، از خطرات و صدماتی که انواع ورزشهای فیزیکی میتوانند به این گروه سنی ( 3 تا 8 سال ) وارد نمایند ، بدور بوده و در امان هستند. مهمترین حسن این ورزش برای کودکان ، کاهش و برطرف نمودن استرس و اظطراب است و انعطاف و شرایط جسمی کودکان ، به سهولت انواع حرکات را پذیرا میباشد.

در ادامه با چند حرکت ساده و کاربردی یوگا برای کودکان و حتی بزرگسالان آشنا شوید.

 

 حالت پروانه خوابیده

همان حالت پروانه را انجام دهید. کف پاها را به هم بچسبانید و آرام روی زمین در همین حالت دراز بکشید. اگر در این حالت از بالش استفاده کنید بهتر است. دست ها را باز کرده روی زمین قرار دهید و ریلکس شوید.

 

 حالت پروانه

کودک باید روی زمین بنشیند و کف پاها را در روبروی خود به هم متصل کند و بگذارد زانوها به زمین نزدیک شوند. این حالت سطح انرژی کودک را بالا برده و استرس را کم می کند. در حالت پروانه با کششی که در کشاله های ران و باسن ایجاد می شود ذهن را آرام می کند.

 

حالت قورباغه

با پاهای باز حالت اسکوات را انجام دهید. دست ها را بین پاها روی زمین قرار دهید. وزنتان را به آرامی به سمت جلو ببرید و ناگهان بپرید. این حالت انعطاف باسن و قسمت پایینی پشت را بیشتر می کند و یکی از حالت های دوست داشتنی برای کودکان است.


حالت شتر

روی زمین زانو بزنید پاها را صاف و با کمی فاصله روی زمین به پشت قرار دهید. پشت پاها و ساق پا باید صاف روی زمین قرار بگیرد. دست ها را روی پاشنه پا قرار دهید. به عقب خم شوید و نفس بکشید. چانه باید به سمت سینه خم شود.

 

حالت فلامینگو

روی دو پا بایستید و دست ها را مثل بال پرنده باز نگه دارید. به سمت جلو خم شوید و یکی از پاها را به عقب بالا ببرید. ممکن است در این حالت مانند فلامینگو بال بال بزنید. فراموش نکنید که پاها را حتما جابه جا کنید. این حالت بهترین تمرین تعادل است.

 

 حالت مار

این حالت نوع بچه گانه حالت مار کبری است. حالت مار ماهیچه های سینه و شکم را کشش می دهد و همراه با تمرین تنفس انجام می شود.

 

 

 

بدونیم

بازگشت
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما : *
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
پرسش :
سال پیروزی انقلاب اسلامی چه سالی است ؟ ( به عدد )
پاسخ : *
حیات وحش و دیدنیهای ایران و جهان( مشاهده تمام مطالب )