دانلود رایگان سریال دل

دانلود سریال موچین

ناخن هایی قوی با این ترفندها

در تاریخ : 94.11.21

 

ناخنهایی قوی با این ترفندا

غذاهایی که ناخن ها را قوی ‌تر می‌کنند

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی مقدار زیادی بیوتین است، حتما آنرا در برنامه غذایی خود داشته باشید. و این میوه دارای آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت شما کمک زیادی می‌کند.

مصرف توت قرنگی برای گروه های خون AB وB بی اثر و برای گروه های خون  O وA مجاز می باشد.

تخم مرغ

تخم مرغ نیز منبع خوبی برای بیوتین و همچنین پروتین است. ناخن‌ها از کراتین ساخته شده‌اند یعنی همان پروتینی که فولیکل‌های مو از آن بوجود می‌آیند. مصرف مقدار زیادی پروتین درست مانند کاری که با مو می‌کند، پایه‌ ناخن را نیز قوی ‌تر خواهد کرد. افزودن مقدار مناسبی گوشت به برنامه‌ غذایی ‌ هم می‌تواند به رشد و تقویت ناخن‌ها کمک کند.

مصرف تخم مرغ برای چهار گروه خونی  OABAB  مناسب است. گوشت ها را بر اساس گروه خونی خود انتخاب کرده و میل نمایید.
 
کلم بروکلی

غذاهایی که حاوی سیستین (آمینو اسیدی که کراتین می سازد) هستند هم باید در لیست خرید شما باشد. کلم بروکلی به جز سیستین حاوی مقدار قابل توجهی آهن نیز هست. کمبود آهن می‌تواند باعث شود ناخن‌ها به درون انحنا پیدا کنند.

تغذیه بر اساس گروه خونی نیز یکی از عوامل بسیار مهم جهت بهبود انواع بیماری ها و همچنین زیبایی پوست و صورت و ناخن می باشد.

بدین منظور توصیه می شود کتاب زیر را حتماً تهیه و مطالعه کنید:


برداشتن اکستنشن ناخن

اگر ناخن‌ها را اکستنشن کرده‌اید یا اگر کاشت ژله ‌ای داشته اید هیچ‌ وقت نباید خودتان برای در آوردن یا پاک کردنش تلاش کنید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید ناخن‌ها یا می‌شکنند یا شکننده می‌شوند یا در بهترین حالت زبر خواهند شد.

جویدن ناخن‌ها

اگر ناخن‌ها را بجوید باید آرزوی داشتن ناخن‌های بلند و قوی همیشه تو رویا ببینید. این کار بهداشتی هم نیست. همیشه ناخن‌ها نسبت به انگشتان دو برابر میکروب دارند. برای اینکه این عادت را ترگ کنید همیشه لاک بزنید. شاید دیگر دلتان نیاید که مانیکور زیبایتان را خراب کنید.

سیگار کشیدن

از آنجایی که سیگار کشیدن چرخش خون در بدن را کاهش می‌دهد مقدار بیوتینی که وارد جریان خون می‌شود محدود می‌ شود یعنی ناخن‌های شما مواد مغذی مورد نیازشان برای سالم ماندن را دریافت نمی‌کنند و سیگار کشیدن می‌تواند ناخن‌ها و حتی انگشتانتان را زرد کند.

کمبود روی

نقاط سفید رنگ روی ناخن‌ها کمبود کلسیم را نشان نمی‌دهند. در برنامه‌ی غذایی شما کمبود روی (زینک) وجود دارد. همانند آهن و بیوتین، زینک هم برای تشکیل کراتین ضروری است. انواع آجیل و دانه‌ها مانند بادام، بادام زمینی، و تخمه‌ی آفتابگردان، منابعی سرشار از روی هستند.

جو دو سر و سبوس جو دو سر سرشار از منابع روی می باشند که به سلامت و زیبایی ناخن های شما کمک شایانی می کند.

آجیل ها را بر اساس گروه خون انتخاب کنید و میل نمایید.

 

دسته بندی : هنر » گریم و زیبایی
بازگشت
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما : *
پرسش :
سال پیروزی انقلاب اسلامی چه سالی است ؟ ( به عدد )
پاسخ : *
پست های ویژه