ورود به سایت

 

استفاده از این خوراکیهای مفید در برنامه غذایی کودک

در تاریخ : 95.09.22
فیس بوک
تویتر
گوگل پلاس
فیس نما
 

استفاده از این خوراکیهای مفید در برنامه غذایی کودک

 

سرزمین آریایی : ذائقه کودکان متفاوت از سایر کودکان و اعضای خانواده است ولی در بسیاری موارد ، با تکرار و تداوم یک خوراکی ، میتوان کودک را از مواد مفید و مغذی یک خوراکی و غذا بهره مند کرد که در سلامتی جسمی و روحی او بسیار موثر است.
میتوانید این مواد را در غذاهایی که برای کودک دلبندتان تهیه میکنید و یا بعنوان یک میان وعده ، دسر و ... برای وعده های غذایی او در نظر بگیرید. 
در ادامه چند خوراک مفید که میتوانند نقش بسزایی در رشد کودک شما داشته باشند ، آورده ایم میتوانند کمک بسیاری در بهبود تغذیه کودک نمایند. 
بلوبری

رنگ آبی عمیق و درخشان این توت ها از فلاونوئیدهایی به نام آنتوسیانین نشأت می گیرد. این مواد برای چشم، مغز و حتی دستگاه ادراری کودک بسیار مفید است.

می توانید از این میوه یک سوپ خوشمزه تهیه کنید:

یک چهارم فنجان از بلوبری را با یک قاشق غذاخوری از آب در یک کاسه مخلوط کنید. سپس آن را به مدت 30 ثانیه در مایکرویو قرار دهید و اجازه دهید سرد شود. سپس کمی ماست کم چرب و ساده روی آن بریزید.

ماست

ماست یکی از بهترین غذاها برای کودکان شش ماهه است و ماست سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سلامتی مغز و قلب حمایت می کند. این ماده سرشار از کلسیم و ویتامین D بوده و به گسترش و رشد دندان و استخوان ها کمک می کند. ماست ساده و کم چرب بهتر است زیرا این ماست ها هیچ شکر افزوده شده ای ندارند. این ماده به تنهایی نیز خوشمزه است اما هادسون پیشنهاد می کند که ماست را با آووکادوی له شده و یا غلات له شده برای کودکان مخلوط کنید.

کدو

کدو منبعی عالی از ویتامین A و C بوده و به طور طبیعی شیرین است. مقداری پنیر پارمسان و کمی چاشنی فلفل قرمز بر روی آن بپاشید و آن را کباب کنید. اگر برای کودک می خواهید از این غذا استفاده کنید توصیه می شود که آن را با کمی گشنیز و نخود بپزید.

عدس

این ماده سرشار از فیبر و پروتئین است و دارای مواد مغذی بسیاری است. همچنین این ماده یک غذای ارزان است که می توانید آن را بخرید.

عدس پخته شده را با  مخلوطی از سبزیجات، برنج و دیگر مواد مورد انتخاب خود ترکیب کنید.

سبزیجات با برگ تیره ی سبز

برگ های سبز دارای مقدار زیادی آهن هستند. اسفناج یکی از بهترین مواد شناخته شده در این گروه است اما گونه های متعدد دیگری نیز مانند کلم پیچ، برگ چغندر وجود دارد. دسته ای از این سبزیجات را بخار داده و سپس پوره کنید. این مواد را با غلات غنی شده با آهن ترکیب کنید. متخصصان پیشنهاد می کنند از دو بخش گیاه با یک بخش غلات استفاده شود.

بروکلی

کلم بروکلی سرشار از فیبر، کلسیم است همچنین این ماده به عنوان یک ماده ی ضد سرطان شناخته شده است. به خاطر وجود ترکیبات سولفوری در آن، این گیاه طعم منحصر به فردی دارد که می تواند به توسعه ی مزه کودک شما کند. ابتدا کلم بروکلی را تا زمان نرم شدن بخار دهید و آن را به تکه های کوچک تقسیم کنید و سپس آن را سرد کنید.

آووکادو

آووکادو منبعی غنی از چربی های غیر اشباع است. در حقیقت، ترکیبات چربی موجود در آن شبیه شیر مادر است. آووکادوی پوره شده را با سایر غذاها همچون پنیر خامه ای، سیب، تن ماهی مخلوط کنید.

گوشت

بیشتر ما فکر نمی کنیم که گوشت غذای مفیدی برای کودک باشد اما این ماده یکی از انتخاب های متخصصان تغذیه است. گوشت سرشار از روی و آهن است. این غذا را به صورت تاس کباب طبخ کنید. تاس کباب غذایی ایده آل و راحت برای خوردن است.

آلو

آلو فیبر زیادی داشته و می تواند به از بین بردن یبوست کمک کند. الو را به صورت پوره در بیاوید و آن را به صورت ساده و یا مخلوطی از سایر غذاها هچون غلات یا سیب ترکیب کنید. اگر کودک شما یبوست زیادی دارد، یک قاشق چایخوری از آب آلو را به غذا یا شیر آن اضافه کنید.

پرتقال ماندارین (نارنگی)

این میوه سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان ها بوده و برای میان وعده کودکان بسیار مناسب است. کودکان طعم این میوه را بسیار دوست دارند. نارنگی یکی از راحت و خوش خوراک ترین میوه ها برای کودکان است. تنها کافیست آن را پوست بکنید و به قسمت های کوچک برش دهید.

 

 

 

 

 

یادبگیردات کام .زهرا کامران ور

 

دسته بندی : کودک و نوجوان » تغذیه
بازگشت
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما : *
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
پرسش :
پایتخت ایران کدام شهر است ؟
پاسخ : *
حیات وحش و دیدنیهای ایران و جهان( مشاهده تمام مطالب )