ورود به سایت

 

چگونه پیاده روی به کاهش وزن و سلامت بدن کمک می کند

در تاریخ : 95.05.10
فیس بوک
تویتر
گوگل پلاس
فیس نما

چگونه پیاده روی به کاهش وزن و سلامت بدن کمک می کند

سرزمین آریایی : بسیاری از ما صبح یا عصر و یا اوقات فراغت را به پیاده روی های کوتاه و یا طولانی اختصاص می دهیم تا با این کار به سلامت بدن ، کاهش وزن و ... دست یابیم. اما چه اتفاقی در هنگام پیاده روی در بدن رخ می دهد که به نتایج ذکر شده می رسیم ؟ 
در لحظه به لحظه انجام پیاده روی ساده ، تغییر و تحولاتی در بدن رخ می دهد که در ادامه شرح داده ایم.

1 تا 5 دقیقه اول پیاده روی 

چتد قدم اول باعث انتشار انرژی از طریق تولید مواد شیمیایی در سلول های بدن می شود و پس از آن جریان خون افزایش پیدا کرده و عضلات گرم می شود و همچنین ضربان قلب بالا می رود و شروع به سوزاندن کالری می کند.

6 تا 10 دقیقه بعدی

ضربان قلب به 140 ضربه در دقیقه می رسد و فشار خون به میزان جزئی بالا می رود تا عروق خونی گسترش یافته و خون و اکسیژن بیشتری به عضلات برسد .

11 تا 20 دقیقه بعدی

درجه حرارت بدن بالا رفته و فرد شروع به عرق کردن می کند و گرما از بدن انتشار پیدا می کند . همچنین بدن کالری بیشتری می سوزاند و هورمون های اپینفرین و گلوکاگون منتشر می شوند تا میزان سوخت ازعضلات را بیشتر کنند.

21 تا 45 دقیقه بعدی
 
اندروفین مغز شروع به ترشح می کند و کم کم شما احساس آرامش می کنید و این باعث چربی سوزی می شود . برای کسانی که از دیابت و چاقی رنج می برند این مرحله بسیار موثر است .


46 تا 60 دقیقه بعدی 

کم کم ضربان قلب و تنفس شما کند می شود و در این زمان بدن کالری کمتری می سوزاند . عضلات ممکن است احساس خستگی کند زیرا میزان انتشار کربوهیدرات کم می شود .


دسته بندی : مطالب خواندنی » ورزش
بازگشت
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما : *
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
پرسش :
سال پیروزی انقلاب اسلامی چه سالی است ؟ ( به عدد )
پاسخ : *
حیات وحش و دیدنیهای ایران و جهان( مشاهده تمام مطالب )