ورود به سایت

 

اینطوری غذا بخورید تا سالم بمانید

در تاریخ : 95.05.17
فیس بوک
تویتر
گوگل پلاس
فیس نما

اینطوری غذا بخورید تا سالم بمانید

سرزمین آریایی : تعداد اندکی از افراد ، هنگام غذا خوردن ، حواسشان را روی غذا و خوردن آن متمرکز کرده و به چیز دیگری فکر نمیکنند و یا همزمان کاری دیگر مانند تماس تلفنی ، کار با کامپیوتر ، تماشای فیلم یا سریال محبوب ، بازی و چک کردن شبکه های اجتماعی ، رانندگی و ... را انجام نمی دهند . در صورتیکه اگر شما روی تک تک لقمه ها و قاشق های غذایی که میخورید تمرکز کنید ، به اضافه وزن ، ناراحتی های گوارشی و از این قبیل دچار نمی شوید. 
در ادامه چند روش برای اینکه تمام حواستان را هنگام غذا خورد متمرکز کنید یادآوری کرده ایم که میتواند از بروز بسیاری بیماریها پیشگیری نماید.

نشستن

زمانی که در حالت نشسته باشید بهتر می توانید تصمیم بگیرید که چه غذایی را میل کنید و بدن شما این فرصت را خواهد داشت که بتواند تشخیص دهد چه مقدار غذا لازم دارد. 
همچنین بعد از غذا خوردن احساس نفخ کمتری خواهید کرد.


به آرامی جویدن 

زمانی که تلویزیون تماشا می کنید یا گرم صحبت با دوستان هستید نمی توانید آرام غذا بخورید. 
سعی کنید با دستی که تسلط کمتری دارید غذا بخورید. 
آرام غذا خوردن باعث جلوگیری از پرخوری و چاقی می شود و کمک می کند زودتر سیر شوید.


مزه مزه کردن غذا

این قسمت بهترین بخش غذا خوردن است زیرا می توانید از طعم غذا لذت ببرید و آگاه شوید که چی چیزی می خورید. سعی کنید همیشه با حوصله غذا بخورید.


آرام و خلوت بودن محیط اطراف 

زمان غذا خوردن تلفن همراه را کنار گذاشته و دور از کامپیوتر بنشینید تا کاملاً برای غذا خوردن تمرکز داشته باشید. سعی کنید حواستان به محیط اطراف پرت نشود و با خیالت راحت غذایتان را میل کنید.


لبخند 

سعی کنید زمانی که غذا می خورید عصبانی نباشید و خوشحال باشید تا بدن مواد شیمیایی کمتری جذب کند. 
لبخند باعث کاهش استرس زمان غذا خوردن می شود.


بازگشت
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما : *
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
پرسش :
سال پیروزی انقلاب اسلامی چه سالی است ؟ ( به عدد )
پاسخ : *
حیات وحش و دیدنیهای ایران و جهان( مشاهده تمام مطالب )