رازهای ناگفته برای موفقیت در کسب و کار
سرزمین آریایی : موفقیت شغلی و رسیدن به درآمدی عالی ، برای همگان میسر است فقط لازم است چند نکته را همیشه در نظر بگیریم. اگر کسب و کار شما شخصی و به قولی آزاد است خرده فروشی بخش اعظمی از بازار کسب و کارهای شخصی و بزرگ است که شاید شما هم در آن مشغول باشید. مجله موفقیت سایت زیباشهر پنج دانستنی ضروری برای اینکه خرده فروشی تان رونق داشته باشد را به شما پیشنهاد می کند.
۱- مشتری مهمترین فرد در کسبوکار شماست
مشتری کلید هر عملیات موفق خردهفروشی است. اصل پایه در خردهفروشی که باید یاد بگیریم مشتری است؛ مشتری باید در مرکز کسبوکار شما باشد و هر آنچه شما انجام میدهید با محوریت مشتری انجام شود. شناختن آنها و متمرکز کردن تمامی فعالیتهای آنها به شما در رشد و توسعه کسبوکار و تیم خودتان بسیار کمک میکند – – مشتری پادشاه هر کسبوکاری است.
۲- خردهفروشی یعنی جزئیات
یکی از معروفترین اصول در خردهفروشی همین عبارت ساده و معروف است که “خردهفروشی یعنی جزئیات”؛ چگونه بیشتر وارد جزئیات میشوید و بر چه جزئیاتی باید تمرکز داشته باشید. شما باید درک و دانش خود را از مشتری افزایش دهید. به این منظور هر خردهفروشی باید بر جزئیات متمرکز باشد و این کار را در زمان مناسب انجام دهد. ارتکاب خطا قابلپذیرش است، اما بهشرط اینکه از آنها یاد بگیرید . دیگر آنها را تکرار نکنید. مشتریان به شما اجازه مقدار معینی از خطا و اشتباه را میدهند، اما اگر تعداد این اشتباهها زیاد شود، مشتریان از شما دور میشوند.
۳- قبل از هر چیز چهار نکته اساسی را درک کنید
این چهار نکته، از قدیمیترین اصول خردهفروشی است که البته همچنان از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است و به شما کمک میکند تا کلیات اساس خردهفروشی را درک کنید؛ این چهار نکته عبارت است از: محصول، قیمت، مکان و ترفیع و ترویج که پایههای اساسی یک خردهفروشی موفق را تشکیل میدهند:
- محصول: شما به محصولی نیاز دارید که مشتریان از شما بخرند و نیاز و خواسته آنها را برطرف کند و همچنین سودی به دست شما برسد.
- قیمت: قیمت در ازاء ارائه محصول دریافت میشود که باید در سطحی مناسب تعیین شود و بگونه ای که ارزش ارائهشده به مشتری را از بین نبرد.
- مکان: شما باید مکانی برای عرضه محصول به مشتری در نظر بگیرید که میتواند مکانی فیزیکی، سایت الکترونیک یا حتی خرید از طریق کاتالوگ باشد.
- ترفیع و ترویج: زمانی که محصولی را در مکان مناسب و قیمت مناسب برای عرضه در اختیار داشتید، باید این موضوع را به اطلاع مشتریان برسانید تا آنها از آن مطلع شده و از آن استفاده کنند.
۴- تلاش بیشتری برای خشنودی مشتری خود به خرج دهید
ارائه خدمات مشتری باکیفیت با شناخت کامل از مشتری آغاز میشود، هرچند که این شناخت تازه ابتدا کار بوده و به موارد بیشتری برای ارائه کردن نیاز دارید. به عبارتی باید بگونه ای برنامهریزی کنید که در هر نوبت چیز بیشتری نسبت بهنوبت قبل و انتظار او نسبت به خودتان به او ارائه کنید. این کار باعث میشود تا وی شمارا فراموش نکرده، در رقابت پیروز شوید و وی تبدیل به یک مشتری وفادار به محصول و برند شما شود.
۵- موقعیت مکانی، موقعیت مکانی و موقعیت مکانی
موقعیت مکانی آخرین اصل مهم در موفقیت خردهفروشی است همیشه همین گونه بوده است. این موقعیت تا حدودی توسط نوع محصول و برند شما دیکته میشود: بهعنوان مثال، یک فروشگاه خردهفروشی به نسبت بزرگ مطمئناً نیاز به یک پارکینگ دارد یا یک مرکز ارائهکننده محصولات مد و فشن گرانقیمت باید در یک منطقه گرانقیمت و تجملی واقعشده باشد. اما به اعتقاد من امروز به دو دلیل از اهمیت این اصل کاسته شده: ۱- به دلیل نقلوانتقال و جابجایی راحتتر نسبت به قبل ۲- استفاده از اینترنت
گسترش و استفاده از اینترنت عادات خرید ما را بیشازپیش تغییر داده و این روند همچنان برقرار خواهد ماند. وبسایتهای تجارت الکترونیک دنیای خردهفروشی بدون محدودیت جغرافیایی را به روی همه بازکرده و بزرگترین تغییر در این عرصه در طی سالهای گذشته بهحساب میآید که نباید از آن غافل بود.